Резолюція


РЕЗОЛЮЦІЯ
обласної науково-практичної е-конференції «Освіта впродовж життя у контексті вимог сьогодення»

29 вересня - 30  листопада 2015 р., м. Слов’янськ 

Обласна науково-практична е-конференція «Освіта в продовж життя у контексті вимог сьогодення» відбулася 29 вересня - 30  листопада 2015 р. у Web просторі Донецького інституту післядипломної педагогічної освіти і була організована Департаментом освіти і науки Донецької облдержадміністрації та Донецьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти. Сьогодні держава покладає великі сподівання на тих, хто працює з дітьми, доручивши закласти фундамент свого майбутнього – навчити, виховати, всебічно розвинути, сформувати особистість, людину – творця, господаря своєї долі, патріота і громадянина. Таке завдання може виконати тільки висококваліфікований, творчо працюючий педагог, не тільки той, хто навчає, а в першу чергу, той, хто вчиться сам, той хто своїм прикладом привчає до творчого злету, до відповідальності за доручену справу. Від рівня професійно-педагогічної культури педагога, його здатності до постійного особистісного та професійного зростання залежить і якість освіти молодого покоління, його підготовка до самостійного життя. Необхідним для успішного професійного розвитку педагога, критерієм якого є професійне та особистісне самозбереження, постійна рефлексія власного «Я», аналіз власної професійної діяльності, постійне професійне самовдосконалення. Основним завданням конференції було вироблення спільної позиції науковців та практиків щодо актуальних проблем сучасності та пошук шляхів впровадження теоретичних засад в освітню практику.
Учасники конференції, які брали участь в засіданні секції №1 «Полікультурна освіта і виховання в умовах глобалізації», акцентували увагу на актуальності і необхідності полікультурної освіти в Україні, особливості полікультурного підходу до вивчення іноземних мов і його місця у сучасній методиці викладання іноземних мов, практичному впровадженню різноманітних прийомів полікультурного виховання учнів на уроках іноземної мови. Були висвітлені проблеми навчання учнів гармонічному входженню в інформаційний простір в системі сучасних полікультурних комунікацій, питання формування полікультурної особистості на уроках світової літератури, які пов’язані із проблемами сучасної України (міжетнічні, міжкультурні і соціально-політичні). Були розглянуті питання полікультурності, на прикладі уроків гуманітарного циклу розкривається діапазон засобів, які сприяють формуванню поважного ставлення не тільки до свого народу, але і до інших націй, поглибленого розуміння історичної і міжкультурної цінності кожної нації, кожної окремої особистості.
Матеріали секції №2 «Неформальна та інформальна освіта в системі роботи з педагогами» розкривають актуальність процесу розбудови різних типів освіти впродовж життя, сутність понять неформальної та інформальної освіти, форми та принципи їх організації; представляє структуру освіти дорослих та схему програми самоосвітньої діяльності педагога.
Робота секції №3 «Практична реалізація положень Європейської педагогічної конституції» була присвячена питанням практичного впровадження положень Педагогічної конституції Європи у вітчизняній освіті. Освіта України переживає період пошуку шляхів подальшого розвитку, і цей розвиток має відбуватися у контексті будівництва спільного європейського дому. Розвиток інформаційного суспільства й пов’язана з ним перебудова економіки у комплексі зі світовою економічною кризою болісно відображаються на стані вітчизняної освіти.   У таких умовах формування академічно мобільного педагога, здатного адекватно реагувати на зміни педагогічної реальності, знаходити відповіді на виклики епохи, є актуальним завданням, що стоїть перед системою управління освітою. 
У статтях секції № 4 «Роль здоров’я, освіти, науки в особистісному та професійному становленні педагога» була розглянута проблема стану фізичного, психічного здоров’я підростаючого покоління, що набуває особливої гостроти, оскільки сучасна ситуація обтяжується високими показниками захворюваності молоді, зниженням якості медичного обслуговування, погіршенням екологічної ситуації, морально-духовною кризою. 
У матеріалах секції №5 «Психологічні аспекти забезпечення безперервної освіти» отримали висвітлення різноманітні актуальні проблеми роботи психологічної служби системи освіти області. Зміст матеріалів багатоаспектно та різноплощинно відображає нагальні інтереси та важливі практичні наробки працівників психологічної служби, що пов’язані із особливістю соціально-політичної ситуації в Донецькому регіоні. Зокрема, велика кількість матеріалів присвячена опису форм та методів роботи із подолання посттравматичних стресових розладів населення нашого регіону, які є умовою подовження ефективного та безперервного навчання як учнів, так і педагогів, а також рушійною силою та мотивом самоосвітньої діяльності. Широко і багатовекторно висвітлені різноманітні проблеми психології особистості, в тому числі наведені результати експериментальних досліджень. Це передусім висвітлення перспектив та умов всебічного розвитку особистості, який фактично став простором освіти і самоосвіти, саморозвитку, самодетермінації особистості.
Керуючись високими ідеалами розвитку освіти і науки, усвідомлюючи їх роль і значення у суспільстві, учасники конференції запропонували:
- розглядати здатність навчатися упродовж всього життя як одну з головних компетентностей сучасного вчителя;
- постійно працювати  над створенням умов для творчої самореалізації педагогів, створення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду; 
- покласти в основу процесу навчання та виховання підростаючого покоління цінності, вироблені європейською спільнотою: толерантність, демократія, миролюбство, екологічна безпека, права людини і солідарність, милосердя і совість, відповідальність;
- сприяти систематичності і послідовності самоосвіти педагога за допомогою різноманітних програм самоосвітньої діяльності. Учасниками процесу становлення неформальної та інформальної освіти повинні стати всі підрозділи методичних служб області;
- забезпечити можливість вибору набуття знань від наявних до таких, які можна отримати різними способами: від академічних занять і до самостійно організованої навчальної діяльності із застосуванням ІКТ, що відповідатиме індивідуальному стилю, в створенні багатоваріантних та доступних джерел освіти і підвищення професійного росту кожного педагога;
- прийняти шляхи упровадження здоров'яформувальних технологій через систему заходів, що передбачають взаємозв'язок і взаємодію всіх чинників освітнього середовища;
- створювати у навчальних закладах середовища, що сприяють збереженню здоров’я дітей, активізації спортивно-масової роботи, наближення змісту виховання та навчання до потреб уразливих категорій дітей;
- об'єднати та скоординувати зусилля громади, органів місцевої влади, громадських організацій, медичних та освітніх закладів, батьків щодо формування здорового способу життя дитини на всіх етапах її розвитку;
- з метою оптимізації взаємодії науковців та практиків щодо актуальних проблем формування культури здоров’я педагога в освітньому закладі та пошук шляхів впровадження теоретичних засад в освітню практику, активізувати роботу за напрямом вивчення, узагальнення, схвалення та поширення передового педагогічного досвіду;
- провести подальші дослідження в напрямку обґрунтування форм і методів формування здорового способу життя різних категорій учнів, розробки спеціальних програм з формування в них здорового способу життя в умовах навчально-виховних і реабілітаційних закладів;
- підготувати та видати науково-методичні посібники, методичні рекомендації з питань висвітлення шляхів підвищення кваліфікації та особистісно-професійного зростання вчителя в сучасних умовах;
- стимулювати та підтримувати розробку і впровадження навчальних, виховних і освітніх програм шкільного, міського (районного) і регіонального рівня в сфері застосування інноваційних  освітніх технологій, цілеспрямованої корекційної роботи щодо створення оптимальних умов функціонування безпечного освітнього середовища зі сприятливим психологічним кліматом.


Прийнята на обласній науково-практичній е-конференції
«Освіта в продовж життя у контексті вимог сьогодення»

Немає коментарів:

Дописати коментар